تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ابراز همدردی دانشجویان مشهد با مردم زلزله‌دیده افغانستان

  • کد خبر: ۱۸۸۱۶۰
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
ابراز همدردی دانشجویان مشهد با مردم زلزله‌دیده افغانستان
جمعی از دانشجویان با حضور در برابر کنسولگری افغانستان در مشهد، ضمن ادای احترام به قربانیان زلزله هرات، همدردی خود را با بازماندگان این حادثه و مردم زلزله‌زده افغانستان اعلام کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح شنبه ۱۵ مهرماه، مردم شرق کشور زمین لرزه شدیدی را احساس کردند. اخبار پس از این زمین لرزه، توجه افکار عمومی ایران را به یک نام معطوف کرد. «افغانستان»، کشوری که در شمال شرق ایران قرار گرفته و مردمان آن سال‌ها است که با انواع مصائب و مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، این بار در کانون زمین لرزه‌ای قدرتمند قرار گرفتند. ولایت هرات افغانستان، بار‌ها و بار‌ها لرزید و از این لرزش‌های زمین، خرابی و ویرانی و قربانیان و مجروحان زیادی بود که بر جای ماند.

از همان آغازین ساعات زمین لرزه، مردم ایران اسلامی که همواره به مهرورزی مشهورند و خصوصا سال‌ها است که با مهاجران افغانستانی مراوده دارند، به دنبال آن بودند که راهی برای کمک به مردمان این همسایه شرقی خود بیایند. نخستین کمک‌ها در قالب تیم‌های امدادی و درمانی هلال احمر به افغانستان اعزام شد و اقشار مختلف نیز ضمن ابراز همدردی، برای هر گونه کمک به مردم افغانستان اعلام آمادگی کردند.

هر چند پس از آن و به دنبال وقایع جاری در فلسطین اشغالی، افکار عمومی جهان از این واقعه تلخ و دردناک غفلت کرده و به عبارت بهتر آن را به فراموشی سپرد، اما مردم و خصوصا جوانان ایرانی و خطه خراسان، مردمان این همسایه قدیمی خود را فراموش نکرده و نمی‌کنند.

امشب نیز جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد در حرکتی خودجوش، با تجمع در مقابل کنسولگری افغانستان در مشهد، ضمن ادای تسلیت به بازماندگان این حادثه تلخ و ناگوار و ابراز امیدواری برای بهبودی مجروحان آن، آمادگی خود را برای کمک رسانی به مردم افغانستان اعلام کردند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی نیز در بیانیه‌ای که به همین منظور صادر شد، خطاب به برادران و خواهران افغانی متاثر از این حادثه اعلام کردند: «بلایی که امروز بر ما نازل شده است، چیزی جز امتحان الهی نیست. در پس این غبار فتنه و بلا، قله‌های بلندی نهفته است که رسیدن به آن‌ها، صبر و استقامت می‌طلبد. ما از همین مکان تسلیت و همدردی خود را صادقانه به شما اعلام می‌داریم. همچنین برای جاماندگان طلب عافیت و برای از دست رفتگان طلب آمرزش از درگاه الهی داریم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->